Verkiezing 2022

Maak van uw kruis geen punt, kom naar Het Kruispunt.

De slogan ‘Maak van uw kruis geen punt, kom naar Het Kruispunt.’ is verkozen tot de slechtste slogan van 2022. De leus van Het Kruispunt wint nipt van de slogan ‘Voetschimmel? Steek je middelteen op!’ van Mycosan. Op de derde plaats is geëindigd ‘Er vis er een jarig hoera hoera!’ van visspeciaalzaak Van Vis. De winnaar ontvangt binnenkort de Blauwe Tegel.

Het is voor de elfde maal dat de Verkiezing van de slechtste slogan plaatsvond. Van 1 tot en met 8 december 2022 kon je hier jouw stem uitbrengen op de tien genomineerde slogans van de deskundige jury van slechteslogans.nl. In totaal brachten 4.893 stemmers 8.613 stemmen uit.

De volledige uitslag is als volgt:

PlekSloganAantal stemmen% stemmen
1Maak van uw kruis geen punt, kom naar Het Kruispunt. (Het Kruispunt)1.43516,7%
2Voetschimmel? Steek je middelteen op! (Mycosan)1.40716,3%
3Er vis er een jarig hoera hoera! (visspeciaalzaak Van Vis)1.07712,5%
4Ziet air fry uit, hè?! (Beyerlander)98011,4%
5Hopsaté naar De Beren (De Beren)7218,4%
6Met het hakken op de steen, gaan de dagen vrolijk heen! (Bruinstroop Natuursteen)7008,1%
7Vendrig werkt verfrissig (Vendrig)6757,8%
8Word E-lecterrific (Cortina)6037,0%
9Kanjer ons maar weer lekker mee op pad! (Kanjers)5546,4%
10Wie Te Pas kent zoekt niet. Wie zoekt kent Te Pas niet. (Café Te Pas)4615,4%
 Totaal8.613100%

Taboe doorbreken

Het Kruispunt is een multidisciplinair zorgcentrum voor mensen met bekkenproblematiek, zoals bekkenbodemproblemen, buikpijnklachten en onderrugklachten die veroorzaakt kunnen worden vanuit de bekken. Het is een onderwerp waar mensen liever niet over praten, signaleerde Het Kruispunt. Met deze slogan wil het zorgcentrum een taboe doorbreken en het onderwerp meer bespreekbaar maken. Heb je last van bekkenproblematiek, dan kunnen de fysiotherapeuten helpen. Volgens hen een slogan in de roos dus.

Andere genomineerden

De andere genomineerden staan eveneens nog steeds vierkant achter hun slogan. Beyerlander zegt alleen maar positieve reacties te krijgen op hun slogan ‘Ziet air fry uit, hè?!’. De leus valt op, en dat is precies de bedoeling, vinden veel genomineerden. Vendrig reageerde verrukt op de nominatie van hun leus ‘Vendrig werkt verfrissig’. “We wilden juist de nadruk leggen op de frisse kleding die wij leveren. Tijdens een brainstorm bedachten we het nieuwe woord ‘verfrissig’, als afgeleide van ‘verfrissend’. Wie weet komt het ooit nog eens in de dikke Van Dale”, lacht marketeer Hessel Visser. Ook Peter Bruinstroop is in zijn nopjes over de nominatie. “Het is een gevleugelde uitspraak van mijn inmiddels 84-jarige oom. Ter ere van hem heb ik de leus op ons pand bevestigd.”

Bekijk hier alle genomineerde slogans:

Eerdere jaarwinnaars

Spot je een ‘slechte’ slogan? Stuur ons een foto (via Twitter, Facebook of mail) en we plaatsen hem op de site slechteslogans.nl.