Verkiezing 2013

De slechtste slogan van 2013 is… We do our business in your mouth van Howard Family Dental. De slogan van de Amerikaanse tandartsenpraktijk kwam met 18% van de stemmen als slechtste uit de bus. De slechtste slogan uit eigen land komt op naam van de Tilburgse modezaak Jan de Cock Mode met It’s de Cock that makes the man (14% van de stemmen).

Beide winnaars ontvangen De Blauwe Tegel 2013. In totaal zijn ruim 1500 stemmen uitgebracht. De uitslag is maandag 16 december 2013 bekendgemaakt tijdens televisieprogramma Studio MAX Live. De Cock reageerde aan de telefoon sportief op zijn tweede plek, al blijft het hem verbazen dat de slogan überhaupt is genomineerd. “Het is helemaal geen slechte slogan, ik krijg alleen maar positieve reacties. Ook van reclamebureaus.”

Het was de tweede keer dat de verkiezing van de slechtste slogan plaatsvond, voor het eerst met een tienkoppige jury. Tussen 1 en 15 december hebben bezoekers van de website Slechte slogans in totaal 1542 stemmen uitgebracht, een verdrievoudiging ten opzichte van vorig jaar. Toen won Hema de Musical de Blauwe Tegel met De worst musical ever.

De volledige uitslag van 2013 is:

1. We do our business in your mouth – Howard Family Dental 18% (270)
2. It’s de Cock that makes the man – Jan de Cock 14% (221)
3. Peter van de Peet, voor al uw elektriciteet 11% (168)
4. Eet vis, dan weet je zeker dat het geen paard is – Viskraam Wilma Graat 11% (162)
5. Wij sign het – Ferry Quik Reclame 10% (160)
6. U kunt de kleren krijgen… Maar wel eerst even pinnen – Borgers mode 9% (140)
7. Niet lullen kom bij ons u tas vullen – bakker 8% (120)
8. Hij heeft bijna het hele jaar lammeren want hij heeft een bok die het vaker doet! – Schapenhouderij Verriet 6% (91)
9. Ei love you – Productschap Pluimvee en Eieren 4% (62)
10. Want Alleen Uw Hond Weet Waarom – HondenVoeding Den Bosch 4% (58)
11. Zonder Heem kunde nie – Heemkunde Werkgroep Reusel 3% (50)
12. Laat U boeien boven de koeien – mini-camping De Hoge Hof 3% (40)

Speciale dank aan alle inzenders van de slogans, in het bijzonder Gijs van Hengstum (We do our business in your mouth) en Tessa Kleuskens (It’s de Cock that makes the man). Ook de jury willen we heel erg bedanken voor hun werk bij de selectie van de slogans. Tot slot willen we iedereen hartelijk danken voor het stemmen.