Over ons

De verkiezingen van slechte slogans worden georganiseerd door platform Slechte Slogans. Voor de jaarverkiezing van Neerlands slechtste bedrijfs- en reclameslogans maakt een tienkoppige jury een selectie van de slogans die zijn ingezonden op de website slechteslogans.nl. Daarna kan iedereen een stem uitbrengen. Naast de jaarverkiezing zijn er ook specials als de verkiezing van de slechtste politieke verkiezingsslogan.

Meer weten over de verkiezingen van slechte slogans? Neem contact op via info@sloganverkiezing.nl.

Foto_Stef den Boer

Initiatiefnemers van Slechte Slogans zijn Christine Liebrecht (l) en Tefke van Dijk (r). Zij doen allebei ‘iets met taal’.

Christine Liebrecht is universitair docent Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Tilburg University. Haar roots liggen in de Letteren: in Nijmegen studeerde ze Nederlands en Communicatie- en Informatiewetenschappen. In juli 2015 promoveerde Christine op een onderzoek over krachtig taalgebruik in uiteenlopende boodschappen. Zowel in haar onderwijs als haar onderzoek richt Christine zich op het snijvlak van taalbeheersing en communicatiewetenschap: de effectiviteit van een boodschap wordt immers niet bepaald door wat er wordt gecommuniceerd, maar zeker ook hoe. Onder de naam c.comm is Christine freelance tekstschrijver en communicatieadviseur.

“Slechte slogans is voor mij ontstaan uit pure nieuwsgierigheid naar wat voor slogans mensen stom vinden. Of zijn ze juist briljant?”

Tefke van Dijk is zelfstandig redacteur, journalist en tekstschrijver en bij De Schrijfzolder. Ze is dagelijks met taal bezig en schrijft artikelen voor magazines en teksten voor brochures en websites, vooral over onderwijs en zorg. Vanuit project Food for music schreef ze samen met Nienke van Hunen kookboek Bandeet, een muzikaal backstagekookboek. Naast Slechte Slogans coördineert ze de blog OudersOnderling (voor en door ouders) en analyseert boodschappenbriefjes voor Volkskrant Magazine.

“Ik vind het lastig te zeggen wanneer een slogan ‘slecht’ is omdat het duidelijk een kwestie van smaak is. Maar sommigen zijn wel echt tenenkrommend.”

Portretfoto: Stef den Boer | Webdesign: Vincent Moll